Інноваційна діяльність педагога
"LEGO - технології як ефективний освітній ресурс формування життєвої компетентності дошкільників"
Успіх навчання залежить від бажання дитини вчитися,
пізнавати. Отже, мета роботи кожного педагога - прищепити
інтерес до знань, розвинути здатність їх отримувати з
повсякденного життя, спираючись на цікавий і в той же час
змістовний матеріал.
Мета використання на заняттях конструктора LEGO -
підвищення якості навчання, ефективності роботи педагога,
активності дітей під час навчального процесу, підвищення
успішності. Застосування LEGO-цеглинок дає позитивні
результати при засвоєнні навчального матеріалу, допомагає
оволодінню здатності приймати і зберігати цілі і завдання
навчальної діяльності, пошуку засобів їх здійснення, сприяє
засвоєнню способів вирішення проблем творчого та пошукового
характеру. Цеглинки LEGO є наочно-образними моделями тих
інтелектуальних операцій, які здійснюються в ході навчальної
діяльності.
Використання конструктора LEGO дозволяє вчитися
граючи і навчатися в грі, яка є найважливішим супутником
дитинства. В ході заняття з конструктором LEGO підвищується
комунікативна активність кожної дитини, формується вміння
працювати в парах, в групі, відбувається розвиток творчих
здібностей, підвищується мотивація до навчання.
Конструктори LEGO на сьогоднішній день є незамінним
матеріалом для занять у закладах дошкільної освіти. Для
педагогічного процесу LEGO-технологія цікава тим, що,
базуючись на інтегрованих принципах, об'єднує в собі елементи
гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом
дослідження та орієнтації дитини в реальному світі.
Діти навчаються з моменту народження. Вони торкаються
предметів, беруть їх в руки, пересувають і в такий спосіб
досліджують світ навколо себе. Для дітей віком від трьох до шести років основою
навчання є гра, в процесі якої малюки починають наслідувати
дорослих, випробовувати свої сили, фантазувати,
експериментувати. Гра надає дітям величезні можливості для
фізичного, естетичного, розумового і соціального розвитку.